Vysokorychlostní tratě z Prahy do Břeclavi a z Brna do Ostravy by měly mít větší ekonomický přínos, než jsou plánované náklady na jejich výstavbu. Konkrétně by šlo o rychlotratě Praha–Brno–Břeclav...
Revoluce v české vlakové dopravě se blíží. Vlaky budou moct za zhruba sedm let jezdit z Přerovska do Ostravy rychlostí až 320 kilometrů za hodinu. Umožní to vysokorychlostní trať (VRT), kterou chce Správa železnic začít budovat v...
Cestování vlakem mezi Prahou a Drážďany za 52 minut. Tak by měl v roce 2035 vypadat jeden z konkrétních výsledků projektu, jehož zahajovací konference se konala 22. června v Ústí nad Labem za účasti partnerů z Česka a Saska.
O technickém řešení vysokorychlostní tratě mezi Prahou a Drážďany se rozhodne ve druhé polovině roku. Po dnešní schůzce ministra dopravy Dana Ťoka (ANO) s jeho saským protějškem Martinem Duligem o tom informovalo ministerstvo...
Zkušenosti s výstavbou první vysokorychlostní tratě na území České republiky by umožnily českým firmám katapultovat se mezi dodavatele obdobných tratí i v zahraničí. Mají proto čtyři roky na to, aby získaly potřebné reference.
Brněnští radní se na dnešním jednání shodli na připomínkách, které město zašle Správě železnic ke studii proveditelnosti vysokorychlostní tratě z Prahy do Břeclavi. Rada města o tom informovala v tiskové zprávě.
Zemědělci kritizují plán vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan. Trať se dotkne pěstitelů, kteří pěstují chmel a zeleninu, sdělili dnes ČTK zástupci Agrární komory ČR.
Vstupy do Prahy, Libeňský přesmyk, Holešovická přeložka či vysokorychlostní tratě. I tím se zabývá studie o rozvoji metropolitní železnice, kterou schválili pražští radní. Její uskutečnění je však záležitostí budoucnosti.
Ministerstvo dopravy plánuje na budoucí vysokorychlostní tratě pustit i nákladní dopravu. Ta by mohla kapacitu těchto tras vyplňovat v době, kdy po ní nepojedou vysokorychlostní vlaky pro cestující.
Česko se pokusí přesvědčit Evropskou unii, že vysokorychlostní tratě stihne postavit do roku 2030. Propašovat co největší počet budoucích rychlotratí do takzvané páteřní sítě Ten-T má naprosto prozaický důvod a tím jsou...
První vysokorychlostní tratě z Prahy-Běchovic do Poříčan a z Přerova do Ostravy se mají začít stavět v roce 2025, nádraží se letos opravují za miliardu korun. Taková témata projednával ministr dopravy Vladimír Kremlík s vedením...
Budoucí železniční tunel pro vysokorychlostní trať skrze Krušné hory bude projektovat Deutsche Bahn, provozován bude podle německých předpisů. Dohodli se na tom v Praze český ministr dopravy Dan Ťok se svým saským protějškem...
Vysokorychlostní tratě (VRT) do Brna a Ostravy mají větší ekonomický přínos, než je výše plánované investice. Ukázaly to studie proveditelnosti, které schválila Centrální komise Ministerstva dopravy.
Petici na podporu toho, aby trasa plánované vysokorychlostní tratě v Ústeckém kraji vedla přes Ústí nad Labem - západ a byla tam i zastávka, inicioval ústecký spolek Společně v obavě, že někteří politici zvažují trasy mimo...