Obsah na Facebooku mají posuzovat údajně nezávislé týmy expertů a novinářů. Jeho zakladatel Mark Zuckerberg má totiž v plánu zatočit s falešným zpravodajstvím, hoaxy a spamovými programy. Informuje o tom server Echo24.
Poslanci Evropského parlamentu (EP) se chtějí inspirovat Austrálií, která se snaží společnosti Google a Facebook přinutit, aby platily za sdílení zpráv na svých platformách. Upozornil na to server listu Financial Times. V reakci na...
Facebook a Twitter se přidaly ke skupině First Draft Coalition , kterou loni představil Google a pozval do ní jak velké mediální domy, tak vlivné webové služby. Cílem projektu je zvýšit kvalitu informací, které se šíří skrze...
Snahu americké internetové společnosti Facebook poskytovat uživatelům lokální zprávy komplikuje nedostatek organizací zabývajících se takovýmto zpravodajstvím. Informovala o tom agentura AP. Firma proto hodlá rozdělit zhruba stovku...
Společnosti Facebook a Google se dohodly s předními novinářskými organizacemi ve Francii na způsobu, jakým budou odhalovat nepravdivé zprávy šířené po webu. Klíčem má být manuální kontrola a penalizace zpochybněných článků.
Že jsou lživé zprávy (tzv. fake news) a hoaxy závažný problém, Facebook ví. A také ví, že je zodpovědný za to, jak moc je lidé šíří. Mění proto způsob, jak služba prezentuje informace. Poslední možnou novinkou bude, že...
Australská vláda hodlá přinutit společnosti Google a Facebook, aby platily australským mediálním firmám za zpravodajský obsah. Uvedl to v pondělí australský ministr financí Josh Frydenberg. V rámci rozhovorů s oběma podniky o...
Podle zákona, který se tento týden dostává do australského parlamentu, budou Facebook a Google platit zpravodajským médiím za využívání jejich obsahu. Jde o první legislativu na světě, která by tímto způsobem omezovala moc...
Spekulace kolem zdraví Angely Merkelové, hoaxy o Mikuláši Minářovi a placených demonstrantech na Letné i tradiční dezinformace o migraci. Přinášíme přehled české dezinformační scény, dezinformačních e-mailů i zprávu...
Twitter a Facebook už nějaký čas označují nejrůznější hoaxy a skrze partnery provádějí fact-checking. Podle odborníků to ale nestačí. Facebook je pravděpodobně vyslyšel, podle Fast Company totiž bude mnohem aktivnější.
Twitter a Facebook už nějaký čas označují nejrůznější hoaxy a skrze partnery provádějí fact-checking. Podle odborníků to ale nestačí. Facebook je pravděpodobně vyslyšel, podle Fast Company totiž bude mnohem aktivnější.
To v...
Facebook a Google loni ohlásili bitvu na novém kolbišti – chtějí k sobě přitáhnout vydavatele mobilního obsahu. Nejprve začal Facebook a představil platformu Instant Articles . Pak následoval Google se svou otevřenější vizí AMP ....
Technologické firmy v čele s Facebookem a Googlem se dohodly na kodexu, kterým chtějí bojovat proti šíření falešných zpráv. Reagují tak na obavy, že tyto zprávy mohou ovlivnit volby. Opatření jsou dobrovolná a mají zabránit...