Možná to byl ještě doznívající dojem z kouzelného zvuku Vídeňských filharmoniků a spontánního způsobu, jímž na Pražském jaru tvořili Smetanovu Mou vlast. Každopádně následující orchestrální koncerty zaujaly spíše díky...
Dva skvělé komorní orchestry, jeden americký, druhý francouzský, patřily k hlavním lákadlům uplynulého týdne na Pražském jaru. Předvedl se také podivuhodný nástroj těremin.
Letošní ročník festivalu Pražské jaro zařadil do programu i promítání němého filmu s nově napsanou hudbou. Organizátoři k tomu vybrali český snímek Varhaník u sv. Víta režiséra Martina Friče z roku 1929.
Nabitý program měl předposlední festivalový víkend Pražského jara. Páteční koncert ve Smetanově síni byl poctou americké hudbě, obzvláště Leonardu Bernsteinovi, jehož stoleté výročí narození festival připomíná. Americký...
Před soudobou vážnou hudbou hodně diváků prchá, ale z videoopery Steva Reicha Three Tales (Tři příběhy), kterou uvádí Národní divadlo na Nové scéně, netřeba mít strach. Vždyť autor už se pomalu přesouvá mezi klasiky.
Daniel Landa převzal ocenění za 150 tisíc prodaných nosičů s hudbou z muzikálu Krysař. V pražském Divadle Kalich se v zároveň o víkendu odehrál muzikál po sto padesáté.
Bývalý Pražan, člen, producent i manažer někdejší skupiny Rangers – Plavci – Rangers Jiří Veisser je s country hudbou spojený už od vysoké školy. Jeho nedávná změna bydliště byla také vlastně cestou za hudbou – za...
V pražském kině Lucerna bude mít 24. května během festivalu Pražské jaro premiéru dokument Olgy Sommerové o operní pěvkyni Soně Červené pojmenovaný stručně Červená. Životní i pracovní pouť této ženy poznamenal nacismus i...