Motor SkyActiv X značky Mazda, který jako jediný na světě využívá zjednodušeně řečeno zároveň zážehového i vznětového typu spalování, prošel drobnými úpravami. Má mít hladší chod a 6 koní navíc. Drobně vylepšen byl...
Legendární sportovní vůz Mazda MX-5 by mohl v další generaci dorazit s nekonvenčním motorem s technologií Skyactive-X, spíše než s hybridním nebo elektrickým pohonem. S odvoláním na zdroje uvnitř Mazdy to uvedl server Autocar.
Evoluční vzhled a revoluční technika, to je nová Mazda 3, která se představila na autosalonu v Los Angeles. Pod kapotou bude nový motor SkyActiv-X, zůstává i diesel a k mání má být i pohon všech kol.
Mazda připravila velkou motorovou revoluci. Pro model 3 a pak i další řady navrhla, postavila a vyrobila nový unikátní „vznětový motor na benzín“. Jenže vývoj nebyl levný, stejně jako příprava hybridů a elektromobilů. A tak...
Norsko od roku 2025 zakáže prodej aut, která jezdí na klasická paliva – tedy benzin či diesel. Skandinávská země tak chce přispět ke zlepšení životního prostředí. Od roku 2030 by se pak mělo opatření dotknout většiny...
Motor SkyActiv-X nelze nazvat ani zážehovým, ani vznětovým - je to světově první motor svého druhu v silničním autě. Dokáže kombinovat výkon vyšponovaného benzínu se spotřebou běžného dieselu. A právě se začíná prodávat.
Pokud bychom měli hledat jednu automobilku, která jde zcela proti hlavnímu proudu, je to jednoznačně Mazda. Další z řady motorářských novinek je informace o tom, že diesel neumřel a na řadě je novinka třikrát přeplňovaná.
Šéf evropského vývoje Mazdy se rozpovídal na téma budoucnosti v oblasti pohonných jednotek. Jak už je tomu zvykem, Mazda umí překvapit. Nafty se totiž nevzdává.
Mazda ohlásila na autosalon v americkém Los Angeles hned dvě novinky. První je prototyp závodního vozu Mazda Prototype, druhá (a důležitější) je nová Mazda CX-5.
Mazda začala v tomto týdnu v továrně v japonské prefektuře Yamaguchi vyrábět model CX-60. Mluví o milníku, výsledku všeho, co se naučila za sto let dosavadní existence. Vlajková loď vyplouvající s novou technologií do budoucnosti...
Mazda vylepšila svůj ojedinělý motor SPCCI o šest koní, 17 Nm a deset gramů CO2 na kilometr. „Trojka“ s ním jezdí o chloupek lépe navzdory dlouhým převodům a i při hodně svižné jízdě je spotřeba benzínu dobrá, natož...
Cena nafty v Česku od minulého týdne mírně vzrostla a nejprodávanější benzín Natural 95 naopak mírně zlevnil. Diesel zdražil proti minulé středě o čtyři haléře na 29,25 koruny za litr, benzín zlevnil o dva haléře na 30,21...
Mazda se chystá představit hned dvě ohromné novinky. Paradoxně tou menší je nová generace řady 3, která se představí na autosalonu ve Frankfurtu. Větší je nový motor HCCI, tedy jakýsi nafťák, který tankuje benzín.
Jmenuje se Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI), tedy vznětový motor s nepřímým vstřikováním, a i když zapaluje směs pomocí komprese, vstřikuje do válců benzín. To je velmi blízká budoucnost automobilky Mazda.
Japonská automobilka Mazda po dlouhém čekání oficiálně ukázala svůj největší a nejluxusnější model CX-90. Sedmimístný vůz nabídne prémiovou výbavu, řadový šestiválcový motor a mnohé další. Ovšem pouze na...
Škoda zatím hovoří pouze o dieselovém kodiaqu RS. Máte-li radši benzín, musí stačit 180 koní. Anebo je nutno vzít zavděk tuningem, např. od německé firmy ABT. Ta vrcholnému benzínu v kodiaqu přidává 36 koní a umí posílit i...