Česká obchodní inspekce (ČOI) uložila pokutu dva a půl miliónu korun firmě IQ Teleshopping za nekalé obchodní praktiky. Jde o nejvyšší pokutu organizátorům předváděcích akcí, kteří jsou známější pod označením šmejdi....
Česká obchodní inspekce uložila v 1. čtvrtletí letošního roku organizátorům předváděcích akcí pokuty za 7,5 milionu korun. Porušení zákona zjistila u více než třetiny akcí. To je výrazně lepší výsledek než před rokem....
Česká obchodní inspekce (ČOI) uložila v prvním čtvrtletí organizátorům předváděcích akcí pokuty za 7,5 miliónu korun. Z toho 3,4 milióny má zaplatit prodejce zdravotních přístrojů BNM-Medical Czech. Porušení zákona kontroly...
Česká obchodní inspekce (ČOI) v prvním čtvrtletí letošního roku poprvé v historii nezaznamenala při kontrolách předváděcích akcí žádné nekalé nebo agresivní obchodní praktiky. Takzvaní šmejdi se ale podle inspekce přesunuli...
Česká obchodní inspekce uložila loni obchodníkům za nedostatky během výprodejů a slevových akcí 1801 pokut za 16,5 miliónu korun. Nejvyšší pokuty mají zaplatit Penny Market a Ahold, provozovatel obchodů Albert. Porušení předpisů...
Česká obchodní inspekce uložila pokutu dva miliony korun společnosti Astena group za klamavé předváděcí akce. Její praktiky označila za agresivní. Je to první pokuta firmě Astena group a je to zároveň nejvyšší pokuta...
Velké předváděcí akce podvodníků jsou minulostí. Takzvaní šmejdi se houfně přesunuli do tištěných médií, do vod internetu nebo své „produkty“ lidem nutí přes telefon.
Zákon o ochraně spotřebitele prošel v průběhu posledních dvou let změnami především ve prospěch seniorů, kteří jsou častými návštěvníky předváděcích akcí. Novely se konkrétně týkaly zpřísnění takové legislativy,...
Výsledky kontrol provedených v roce 2017 potvrdily, že klasické předváděcí akce jsou na ústupu. K porušení zákona došlo u 29 % všech kontrolovaných předváděcích akcí v loňském roce.
Nechvalně proslulé předváděcí akce, na které byli senioři často sváženi autobusy, jsou na ústupu. O to více se ale šmejdi soustředí na osobní nebo telefonický kontakt, při kterém se snaží z důvěřivých lidí...
Organizátoři předváděcích akcí dostali loni od České obchodní inspekce 258 pokut za 29,6 miliónu korun. Nedostatky inspekce zjistila v 81 procentech z 420 kontrol. Počet nahlášených předváděcích akcí se loni snížil meziročně o...
Vytáhnout z lidí v Česku peníze se podle České obchodní inspekce (ČOI) snaží nejen tzv. šmejdi, ale i švýcarská firma Westerfield International. Ta k tomu nepotřebuje předváděcí akce, stačí jí telefon.
Klasické předváděcí akce v kulturních domech nebo restauracích, které takzvaní šmejdi využívali k prodeji předraženého zboží důvěřivým seniorům, jsou na ústupu. Tvrdí to Česká obchodní inspekce, která při kontrolách...
Česká obchodní inspekce (ČOI) uložila ve druhém čtvrtletí obchodním řetězcům 575 pokut v celkové výši 9 595 500 korun za nesprávné ceny účtované v rámci slevových akcí a posezónních výprodejů. Nejvyšší pokuty byly...
Předváděcí akce byly loni poprvé prudce na ústupu. Šmejdi se však přesouvají na internet, kde je boj proti nim neúčinný. Úřady proto budou potřebovat víc pravomocí. Česká obchodní inspekce loni udělila pokuty za 22 milionů...