Pražské Národní divadlo uvedlo světovou premiéru opery Don Buoso Jana Kučery ve spojení s Pucciniho operou Gianni Schicchi. Jejím libretistou, režisérem i scénografem inscenace je David Radok, který se k opeře Národního divadla...
Národní divadlo uvádí Pucciniho jednoaktovku Gianni Schicchi v kombinaci s jakýmsi „prequelem“, novou operou Don Buoso. O zpracování nápadu, za nímž stojí režisér David Radok, sice lze diskutovat, ale nápad to je.
Pražské Národní divadlo uvedlo Janáčkovu satirickou operu Výlety páně Broučkovy. O čem se hraje, těžko říct. Nevyužita je dokonce i lechtivá představa toho, co čeká požitkářského měšťáka na Měsíci.
Národní divadlo uvedlo 31. března na Nové scéně světovou premiéru opery Žádný člověk o tragickém osudu sochaře Otakara Švece a jeho nechtěném posledním dílu – Stalinově pomníku. "Důležitou otázkou inscenace je, zda se...
Národní divadlo se rozhodlo oživit operu Plameny od pražského rodáka Erwina Schulhoffa. Jenže rozpaky vyvolává jak samo dílo, tak jeho inscenační pojetí a výsledek je spíš medvědí služba skladateli.
Slavnostním provedením opery Libuše se dnes k oslavám vzniku Československa připojí Národní divadlo v Praze. Inscenačně nejnáročnější operu Bedřicha Smetany bude přenášet Česká televize. Zároveň ji lidé budou moci živě...
Čapkovskou operu Krakatit Václava Kašlíka z roku 1960 uvedlo pražské Národní divadlo v roce stého výročí autorova narození. Plní tím zároveň svůj dluh vůči českému repertoáru.
Pražské Národní divadlo uvedlo po pětadvaceti letech od poslední premiéry Beethovenovu operu Fidelio. Nastudování připadlo souboru Státní opery s hudebním ředitelem Andreasem Sebastianem Weiserem. Premiéry se konaly 22. a 23. září...
René Levínský vystudoval teoretickou fyziku, ale je i renomovaným dramatikem, který má na svém kontě dvě desítky divadelních her. Tu poslední Don Juan a já uvedlo v české premiéře pražské Divadlo v Dlouhé v režii Hany...
Národní divadlo po téměř sto dvaceti letech sáhlo po opeře Andrea Chénier veristického skladatele Umberta Giordana. Od roku 1897, kdy operu uvedlo krátce po její milánské premiéře, se k ní už nevrátilo. Je to s podivem, zvláště...
Pražské Národní divadlo promarnilo příležitost, když uvedlo operu Šárka od Zdeňka Fibicha. Nabídlo jen klišovitě povrchní, až parodickou aktualizaci a nedostatečné pěvecké výkony.