Česká republika nepodpoří v Evropské unii zákaz prodeje nových osobních vozů se spalovacími motory, pokud nebude možné v autech využívat syntetická paliva. Dnes to v Berlíně po jednání s německým kolegou Volkerem Wissingem...
Česká republika nepodpoří v Evropské unii zákaz prodeje nových osobních vozů se spalovacími motory, pokud nebude možné v autech využívat syntetická paliva. V pátek to v Berlíně po jednání s německým kolegou Volkerem...
Německý ministr dopravy Volker Wissing je proti zákazu prodeje nových spalovacích motorů v roce 2035. Ovšem pouze v případě, že motory budou spalovat výhradně syntetická, nikoliv fosilní paliva.
Spor mezi Evropskou komisí a členskými státy Evropské unie o zákazu spalovacích motorů v nových osobních vozech po roce 2035 a o výjimce pro syntetická paliva je na cestě k vyřešení. Při výjezdním zasedání německé vlády...
Podle německého státního tajemníka na spolkovém ministerstvu dopravy Michaela Theurera by po roce 2035 měla smět na silnice nová auta se spalovacími motory, pokud budou spalovat tzv. e-paliva, která jsou teoreticky uhlíkově neutrální....
Automobilový gigant Stellantis testuje 28 svých spalovacích motorů. Skupina se chce ujistit, že mohou jezdit na syntetická paliva, i když na úplném přechodu do elektromobility nic nemění.
Evropská unie odložila definitivní schválení návrhu, podle kterého by po roce 2035 z nákupního trhu zmizela auta se spalovacími motory. Nicméně některé členské státy mají k takovému kroku výhrady.
Zákaz spalovacích motorů by měl fatální důsledky pro německou ekonomiku. Vyplynulo to ze studie Institutu ifo. Zákaz automobilů s tímto typem motorů by v Německu ohrozil více než 600 tisíc pracovních míst. Nejhorší situace by byla...
Přístup EU k automobilového průmyslu na jeho cestě k uhlíkové neutralitě favorizuje elektrická vozidla a ignoruje stejně „zelená“ alternativní syntetická paliva, píše ve svém komentáři bývalý člen bankovní rady ČNB...
Tuzemské automobilky vítají, že EU zřejmě umožní prodej aut se spalovacím motorem i po roce 2035, pokud budou jezdit na syntetická paliva, tedy paliva vyrobená chemickou cestou, nikoliv z ropy. Dobrou zprávou podle nich také je, že se...
Ostrý názor na nucený přechod k elektromobilitě, ordinovaný Evropskou unií, projevil generální ředitel Iveca Gerrit Marx. Syntetická paliva jsou podle něj šampaňským spalovacích motorů.
Šéf automobilky Bugatti věří v další budoucnost spalovacích motorů, které mohou využívat například syntetická e-paliva. Kvůli jejich distribuci si umí představit i stavbu čerpacích stanic u zákazníka.
Syntetická paliva by mohla používat i současná běžná auta, jejich emise CO2 by byly až
o 80 procent nižší. Pokud je bude možné využít, objeví se na trhu ještě před plánovaným zákazem spalovacích motorů v roce 2035,...
Občanští demokraté zásadně odmítají kroky, směřující k zákazu spalovacích motorů od roku 2035. Direktivní podpora elektromobility k nezávislosti na ropě z Ruska nepovede. Návrh na svých jednáních ještě projedná Rada EU a...