Automobilový průmysl je i nadále pod tlakem, a to nejenom kvůli nedostatku komponent, který srazil například tuzemskou výrobu už v prvních dvou měsících o téměř 14 procent.
Zatímco řada zemí EU ještě nestihla dát do kupy statistiky z reálné ekonomiky za únor, k dispozici jsou už březnová tvrdá data z evropského automobilového trhu. Podle dnes zveřejněných výsledků se registrace nových vozů v EU...
Ani dva roky po začátku pandemie se automobilovém trhu nedaří odrazit ode dna. Dá se hovořit o recesi tohoto odvětví, za kterým ovšem není slabá poptávka, ale přetrvávající problémy s dostupností povětšinou importovaných...
Výsledky ročních registrací nových osobních automobilů na trhu EU dosáhly v červenci nového historického dna. V srpnu se situace symbolicky zlepšila, avšak jde tradičně o poměrně slabý měsíc, který nemá velkou šanci s ročními...
Evropský automobilový trh zažil v srpnu výrazný pokles registrací nových aut. V meziročním vyjádření jde o letošní největší propad (o 8,4 %), nicméně nemá smysl jej až tak zveličovat. Přece jenom jde o srovnání s loňským...
Registrace nových osobních automobilů v EU mají za sebou další dvojciferný propad. Za první dva měsíce roku poklesly o téměř 22 %, což znamená, že je na trhu o 414 tisíc vozů méně než za první dva měsíce loňského roku.
Zápis z posledního zasedání bankovní rady ČNB sice naznačuje chuť pokračovat ve zvyšování úrokových sazeb, nicméně obavy z vnějších rizik a nejistot tentokrát převážily a centrální banka proto zvolila neškodnou možnost...
Na první pohled to vypadá, že je česká ekonomika vůči aktuálnímu zpomalení nebo dokonce recesi německého hospodářství imunní a dál si drží své solidní tempo.
Nad očekávání dobře se v letošním roce vede tuzemskému průmyslu. Jeho výsledky v pozitivním duchu kontrastují s velmi slabými indexy nákupních manažerů a prozatím dokazují, že realita je mnohem příznivější, než vlastní...
Německý automobilový koncern Volkswagen se chce do konce letošního roku vrátit na americký trh s dluhopisy. Už tento čtvrtek se po roce a půl vrací na evropský dluhopisový trh. Ve středu o tom informovala agentura Reuters.
Evropský automobilový průmysl se podle expertů řítí do krize a dominanci na trhu přebírají asijské velmoci s Čínou v čele. Výlohou úpadku je německý Volkswagen. Nástroje dala konkurentovi do rukou sama Evropa, tvrdí.
Nejrychleji rostoucí společností v Evropě se stala česká firma Raylyst, přední distributor fotovoltaických produktů pro evropský trh. Vyplývá to z nejnovějšího žebříčku sestavovaného listem Financial Times a serverem Statista....
Česká ekonomika doposud jako jedna z nejvíce závislých zemí na automobilovém průmyslu těží ze zájmu o nová auta v Evropě. Minulé statistiky o registracích nových osobních vozů v EU však už naznačily, že trh se blíží svému...
Evropský automobilový sektor je z hlediska důležitých součástek, jako jsou polovodiče a bateriové články, příliš závislý na Asii a dalších regionech. V rozhovoru s listem Frankfurter Allgemeine Zeitung to řekl šéf dozorčí...
Automobilový průmysl je největším tuzemským průmyslovým oborem vytvářejícím přímo přes šest procent HDP nebo také 23 % přidané hodnoty celého zpracovatelského průmyslu. ČR je proto zemí nejvíce závislou na výrobě...
Nejnovější data AutoSAPu jasně ukazují, že výroba osobních automobilů výrazně zpomaluje. Dokonce byla v červnu o něco málo nižší než ve stejném měsíci loňského roku (-0,8 %), kdy se v podstatě teprve vzpamatovávala z...