Oprava vysokonapěťové baterie elektromobilu může na první pohled vypadat banálně, požadavky, které musejí technici i servis plnit, jsou velmi přísné. Téměř cokoli však lze vyměnit v baterii individuálně.
Strašák v podobě nepoužitelné baterie ojetého elektromobilu není výmysl, ukazují průzkumy na britském trhu. Za 6,5 roku kapacita baterie poklesne v průměru o 13,5 procenta.
Použité baterie z elektromobilů lze znovu využít ještě před tím, než zamíří na recyklační linku. ČEZ a Škoda Auto z nich vyrobí energetické úložiště, z nějž půjde nabíjet další elektrovozy. Na jedno je potřeba...
Automobilka Aion předvedla, jak rychle se její nová baterie s grafenem dokáže nabíjet – u vrcholné varianty to má být 8 minut z nuly na 80 %. Plná baterie má navíc stačit na dojezd až 1000 kilometrů.
Jen pár minut namísto několika hodin zabere hašení hořící baterie elektromobilu díky zlepšováku Renaultu, nazvanému „Fireman Access“. V autě je však téměř neviditelný.
Do pořádné šlamastyky se dostal řidič tříkolového elektromobilu. V úterý večer mu ve Strahovském tunelu kiksla baterie, situaci na místo vyrazili řešit policisté. Zavolali odtahovou službu, ta však nemohla netypické vozítko...
Do pořádné šlamastyky se dostal řidič tříkolového elektromobilu. V úterý večer mu ve Strahovském tunelu kiksla baterie, situaci na místo vyrazili řešit policisté. Zavolali odtahovou službu, ta však nemohla netypické vozítko...
Operativní leasing ojetých elektromobilů by mohl baterie učinit dostupnější širšímu spektru zákazníků a zároveň zajistit, aby se po skončení životnosti zbytku auta dostaly zpátky do rukou Volkswagenu.
První v Evropě navržený, vyvinutý a vyrobený článek pro baterie elektromobilů je na světě – vznikl v továrně firmy Northvolt na severu Švédska. Firma má nasmlouvané dodávky velkým evropským automobilkám a chce je začít...
Napsat postaru na papír, vystřihnout a nalepit, nebo prostě naťukat do počítače? Komentovat naživo fotbal je náročná disciplína plná nástrah. Angličan tentokrát zaostřil na tuto profesi, ale nenechal stranou ani aktuální dění.
V Kralupech nad Vltavou možná vyroste centrum recyklace baterií elektromobilů. Ve světě to nebude první závod, ovšem globálně se v současnosti recykluje jen zlomek baterií z elektromobilů.
Dva roky trvala oprava horní části ulice Česká, hlavní pěší tepny v Brně. Lidé se konečně mohou projít bez nástrah po barevných žulových kostkách v této ulici i těch okolních. Nejpozději v roce 2023 bude pokračovat oprava...
Plánovaná česká továrna na baterie do elektromobilů, takzvaná gigafactory, by mohla ročně vyrobit baterie o úhrnné kapacitě více než 30 gigawatthodin. To má podle kapacity vyrobených baterií stačit pro 400 až 800 tisíc...
Pomocí indukčních cívek v asfaltu a přijímače ve vozidle se v Itálii povedlo sestrojit a odzkoušet prototyp systému, který při dálniční jízdě nespotřebovává energii z baterie elektromobilu, nýbrž pouze tu okamžitě...
Memorandum o výstavbě gigafactory na výrobu baterií do elektromobilů podepsala slovenská vláda s čínskou firmou Gotion High-Tech. Informoval o tom slovenský úřad vlády na svém webu. Výše investice nebyla zatím zveřejněna, ale...
Baterie elektromobilů nejsou dokonalé, vědí a přiznávají to všichni. Z výčtu nedostatků je třeba zmínit potenciální hořlavost, horší cyklickou výkonnost, nižší pevnost a hlavně nízkou kapacitu. Právě tyto funkční...