Novela školského zákona dala od 1. září 2016 možnost vzdělávat v běžných školách ve větší míře než dříve společně žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a žáky bez znevýhodnění.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydává další materiály k náběhu novely školského zákona. Především jde o harmonogram kroků ke společnému vzdělávání a odpovědi pro rodiče. Vyšel také Průvodce ředitele...
V Operačním programu Výzkum, vývoj a vzdělávání využilo šablony více než 75 % škol. Díky tomu došlo k plošné podpoře společného vzdělávání, ke zkvalitňování výuky i kompetencí pedagogů. Na úspěšné šablony z OP VVV...
Nejvyšší kontrolní úřad prověřil, jakým způsobem Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT), Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (CZVV) a Česká školní inspekce (ČŠI) používaly v letech 2011 až 2016...
MŠMT pokračuje v podpoře ukrajinských asistentů pedagoga i jazykového vzdělávání Ukrajinců tak, aby docházelo k jejich úspěšné integraci. Podpora tak byla schválena i pro období od začátku nového školního roku do konce...
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy podpoří z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání školy a organizace neformálního vzdělávání a umožní jim efektivní spolupráci.
Ve dnech 18. – 20. dubna 2023 se uskutečnila již čtvrtá zahraniční cesta v rámci bilaterární spolupráce v projektu Systém společného vzdělávání, který je financován z programu Spravedlnost z finančního mechanismu Norské fondy...
V úterý 15. září 2020 se uskutečnila zahajovací konference k projektu PDP1 – Systém společného vzdělávání. Ten představili zástupci Ministerstva spravedlnosti, Probační a mediační služby (PMS) a Vězeňské služby (VS).
Projekt Systém společného vzdělávání, který je realizován s finanční podporou Norských fondů 2014 – 2021, se nyní nachází v polovině svého projektového období.
Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) prověřoval, jak ministerstvo školství (MŠMT) používá peníze na rozvoj vzdělávání. Středním a základním školám MŠMT ročně dává 80 miliard korun, za nástroje hodnocení kvality...
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky 2023-2027 má za sebou rok existence. Mezi cíle, které se již podařilo splnit, patří například schválení návrhu revize rámcových vzdělávacích...
Dne 20. února 2020 se v Bruselu uskutečnilo zasedání Rady pro vzdělávání, mládež, kulturu a sport ve formaci pro vzdělávání. Delegaci ČR vedl náměstek ministra školství, mládeže a tělovýchovy Václav Velčovský.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy pošle na podporu společného vzdělávání další peníze. Na posílení rozvojového programu pro asistenty pedagoga uvolnilo na období od září do konce roku 2016 přes 53 milionů korun.
Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy (MŠMT) představuje Zprávu z mimořádného šetření MŠMT k distanční výuce žáků v základním vzdělávání. Z dat šetření, provedeného v únoru 2021 mezi 4102 školami, které jsou...
Audit vzdělávacího systému v ČR definoval klíčová témata vzdělávání. Na prvním místě analýzy stojí systémová reforma v podobě vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na běžných školách. Od 1....
MŠMT umožňuje školám i nadále čerpat dodatečné finanční prostředky na zajištění pozice ukrajinského asistenta pedagoga ve školách, které přijaly ke vzdělávání alespoň minimální stanovený počet cizinců s udělenou...
Až 40 milionů korun rozdělí MŠMT mezi církevní školy a školská zařízení v rámci výzvy na poskytování vzdělávání a školských služeb pro děti, žáky a studenty uprchlé z Ukrajiny v souvislosti s letošním ozbrojeným...
Zmocněnec pro digitální vzdělávání Ivan Pilný se v Hradci Králové zúčastnil otevření učebny pro digitální vzdělávání. Královéhradecký kraj vybavuje 60 učeben středních a základních škol softwarem Corinth na podporu...
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV), který je v gesci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, splnil tzv. pravidlo N+3 pro rok 2018.
Poté co ministr Plaga koncem ledna oznámil novinky ohledně změn v průběhu maturitních zkoušek, MŠMT se pod jeho vedením vydalo znovu do boje – tentokrát proti sexuální diskriminaci v našem školství.