Nový ministr dopravy Martin Kupka (ODS) chce urychlit výstavbu vysokorychlostních tratí v Česku, protože je to jeden z nejekologičtějších druhů dopravy. Přichází proto s nápadem, jak lidem vykompenzovat to, pokud jim budou za domem...
Výstavba prvního úseku vysokorychlostních železničních tratí (VRT) mezi Brnem a Přerovem by měla začít v příštím roce. Dnes to řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Odpověď na interpelaci Martina Kolovratníka na 35. schůzi Poslanecké sněmovny 17. října 2019 ve věci přípravy vysokorychlostních tratí v České republice.
Výstavba prvního úseku vysokorychlostních železničních tratí (VRT) v Česku mezi Brnem a Přerovem by měla začít v příštím roce. Práce na úseku mezi Brnem a Břeclaví začnou v roce 2026, na úseku Moravská brána pak...
Výstavba prvního úseku vysokorychlostní železniční trati (VRT) mezi Brnem a Přerovem by měla začít v příštím roce. Práce na úseku mezi Brnem a Břeclaví začnou v roce 2026, úsek Moravská brána pak nejpozději v roce 2028. Na...
Na stavby nových kilometrů dálnic, obchvatů měst a modernizaci železničních tratí má mít Státní fond dopravní infrastruktury celkem 127,6 miliardy korun. Z toho je pro letošní rok alokováno z evropských zdrojů 46 miliard. Návrh...
Správa železnic nepolevuje ve vysokém tempu přípravy vysokorychlostních tratí. Vše směřuje k tomu, aby se za pět let rozběhla jejich výstavba. Půjde o první pilotní úseky, pro které se již zpracovávají ve zrychleném režimu...
Spolupráce v oblasti moderních dopravních technologií, vysokorychlostních tratí nebo kosmických aktivit a rozvoj přímých leteckých spojení mezi Prahou a regionem jihovýchodní Asie. To byla hlavní témata mise ministra dopravy Martina...
Napojení tuzemské železniční sítě na systém vysokorychlostních tratí je pro českou ekonomiku z hlediska konkurenceschopnosti důležité stejně jako rozšiřování jaderných zdrojů a další strategické investice.
V roce 2033 bude mít Česko dostavěnou páteřní síť dálnic včetně pražského okruhu a rozestaví první úseky vysokorychlostních tratí. Vyplývá to z desetiletého plánu, který veřejnosti představil ministr dopravy Martin Kupka....
Do konce příštího roku bude kamiony na českých dálnicích kontrolovat třináct vysokorychlostních vah, slíbil ministr dopravy Martin Kupka. V dalším roce by pak mohla vzniknout Silniční inspekce ČR.
Příprava vysokorychlostních tratí v právě končícím roce výrazně pokročila. Správa železnic vyhlásila několik tendrů na projektanty nových tratí. Některé úseky se již dokonce projektují tak, aby v roce 2025 mohla začít jejich...
Železničáři letos dostaví například nové spojení mezi Pražským hlavním nádražím a Hostivaří, nebo zahájí výstavbu dvou úseků na trase do Kladna a na Pražské letiště. Správa železnic je podle ministra dopravy Karla...
Aktuální stav příprav vysokorychlostních tratí (VRT) byl tématem další schůzky zástupců Správy železnic a Asociace ekologických organizací Zelený kruh. Prioritou obou stran je minimální dopad nových tratí do současných...
Do roku 2040 by měla být hotová síť vysokorychlostních tratí (VRT) v Česku. V Rozstřelu to potvrdil Martin Švehlík, zástupce ředitele Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic. Jako první by měla být dokončena...
Správa železnic v souladu s vládním usnesením z roku 2017 připravuje výstavbu vysokorychlostních tratí (VRT) v České republice. Těsně před dokončením jsou studie proveditelnosti Praha – Brno – Břeclav a Brno – Přerov –...
Příprava výstavby vysokorychlostních tratí v Česku je nejdál u projektů na jihu a severu Moravy, řekl Novinkám Jakub Bazgier, ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí ze Správy železnic. Záměrem je začít stavět za...