Češi stále nakupují docela s gustem, od oblečení přes mobily až po elektroniku. Jejich útraty táhnou ekonomiku, jisté ochlazení však již přichází. Růst maloobchodních tržeb v listopadu 2019 opět úplně nenaplnil očekávání...
Online nakupování je oblíbené po celé Evropě, ovšem každý národ na něm oceňuje něco jiného. Liší se i přístup k nakupování na tzv. marketplaces. Co ale evropské zákazníky spojuje, je obliba odložených plateb i růst...
Maloobchodní tržby v ČR v květnu zklamaly. Češi v obchodech utráceli mnohem méně, než se čekalo. Maloobchod bez motoristického segmentu rostl meziročně tempem pouze 2,7 procenta, zatímco trh ve střední hodnotě analytických odhadů...
„Češi jsou nejvíce odíraným národem v Evropě,“ shrnul ekonom Lukáš Kovanda. „Češi drží pusu a krok,“ prohlásil Kovanda, a to v souvislosti s analýzou dat z OECD a Světové banky, kdy na X sdílel procentuální údaje zemí EU...
Češi si od příštího roku připlatí za poloprázdné plynovody, upozorňuje ekonom Lukáš Kovanda na sociální síti X, kde zanalyzoval důsledky nedávného kroku české vlády, která prostřednictvím ČEPS koupila společnost Net4Gas,...
Burziáni jsou zvyklí spíše na společenské obleky, nebo dokonce na smoking, ale přesto návrat džínového oblečení po 34 letech na Wall Street dopadl skvěle.
Česko patří v současnosti mezi evropskou špičku v online nakupování a internetovém bankovnictví a jeho obyvatelé jsou stále více v online interakci i s veřejnou správou.
Online nakupování propadli lidé po celém světě a doby, kdy si před zaplacením zboží potřebovali všechno omakat a v případě oblečení a obutí vyzkoušet, jsou dávno pryč. Ne vždy ale zákazník dostane, co očekával.
Češi nejsou spokojení se svou situací, ale k akci se nemají, tvrdí ekonom Lukáš Kovanda. Pokud by stejně velký propad reálných mezd a rekordní zdražování dolehly třeba na Francouze, hořela by v tamních městech auta a v ulicích by...
Nakupování na internetu je často považováno za šetrnější k planetě než návštěvna kamenných obchodů. Nevyžaduje tolik lidských rukou, nestaví se kvůli němu desítky budov a zákazníci nemusí objíždět celé město, jen aby...
Online nakupování se v Česku zabydlelo. Pomohla tomu především doba covidu, kdy se lidé museli mnohdy spokojit jen s možností nákupu v e-shopech. I ti, kteří online nakupování do té doby odmítali, jsou již natolik zběhlí, že...
Uživatelé internetu si mezi sebou půjčují kde co. Roste i zájem o oblečení, které využijí jen příležitostně. Platforma na sdílení SharyGo nabízí obleky na míru od známého tuzemského návrháře. V nabídce konkurence lze najít...
Češi čím dál víc nakupují různé druhy zboží na internetu. Nejinak tomu je i nyní v předvánočním čase. Aby byl váš online nákup bezproblémový, je třeba být obezřetnější než při nakupování v kamenném obchodě.
[12 minut čtení] Češi milují online nakupování, Česko i v evropském srovnání patří v řadě oblastí online nakupování ke špičce. Jak se české e-commerce letos dařilo? Na přelomu roku tradičně rekapitulujeme, co...
Česká ekonomika je stále jako cedník, říká ekonom Lukáš Kovanda. Bohatství České republiky mizí do zahraničí v podobě dividend. Současně neexistuje vyvážený příliv investic do země. Z dat světové banky vyplývá, že Češi...