Průměrné emise CO2 u nových osobních aut za loňský rok vzrostly, patrně kvůli nárůstu podílu SUV a poklesu podílu malých aut. Vozy s nulovými emisemi mají jen 2 % trhu.
Světové emise oxidu uhličitého (CO2) související s energetikou dosáhly v loňském roce rekordu, uvedla v pátek Mezinárodní energetická agentura (IEA). Jako hlavní důvod jmenovala zvýšené využívání fosilních paliv v zemích,...
Evropská unie se dohodla na snížení emisí oxidu uhličitého (CO2), a tedy spotřeby paliva, u nových nákladních vozů a autobusů. Do roku 2030 se mají emise snížit ve srovnání s letošním rokem o 30 procent. Informovala o tom v...
Evropská unie se dohodla na snížení emisí oxidu uhličitého (CO2) u nových nákladních vozů a autobusů. Do roku 2030 se mají emise snížit ve srovnání s letošním rokem o 30 procent. Informovala o tom v úterý Evropská komise....
Jen použitím jiného, obnovitelného paliva pro nákladní lodě mají klesnout emise z přepravy součástek pro výrobu aut značky Volvo o desítky tisíc tun CO2 ročně.
Jednatřicet měsíců v řadě roste v Evropě počet prodaných nových osobních aut. V březnu se už přiblížily číslům před vypuknutím krize. Dál na evropských trzích posiluje Škoda, kauza s dieselovými motory ale poškozuje stále...
Automobilová branže prochází obrovskou technologickou změnou. Nová emisní regulace nutí automobilky srazit průměrné emise u svých v Evropě prodávaných aut na 95 gramů CO2 na ujetý kilometr. K řešení je jediná cesta: rychlý...
Státy Evropské unie se ve čtvrtek dohodly s Evropským parlamentem na nových pravidlech, která od roku 2035 výrazně prodraží jakékoli emise z nových vozů. To má prakticky znemožnit od daného roku koupi nového automobilu na benzín či...
Nová pravidla zohledňují emise CO2 vznikající při výrobě nových elektromobilů, což výrazně omezí podporu vozů vyráběných v Číně, kde automobilový průmysl spoléhá na elektřinu z uhelných elektráren.
Prodeje nových osobních aut v Evropě dál rostou, především díky silné poptávce v řadě jihoevropských zemích. Odbyt nových vozů roste už 25 měsíců v řadě. Na číslech za září, která zveřejnila Asociace evropských výrobců...
Nákladní dopravu v Evropě čekají velké změny. Evropská komise už chystá normy na emise CO2 i pro výrobce nákladních aut. Zatím je regulovaly jen emisní normy Euro, které řešily oxidy dusíku. Měnit se kvůli tomu bude zřejmě...
Ambiciózní cíl ve snižování emisí CO2 si stanovila automobilka Mercedes-Benz. Chce se postupně stát zcela uhlíkově neutrální a do roku 2030 má být na polovině této cesty.
Podpora biopaliv v Evropě – stejná, jakou včera prodloužila vláda – zvedne emise CO2 do roku 2020 o 80 procent. Což je totéž, jako by na evropských silnicích přibylo12 milionů dalších aut.