Víra, že následující volby učiní z republiky právní stát, je marná. Vysoké školy budou nadále produkovat „občany s právnickým vzděláním“, kteří podle potřeby budou barevně natírat republiku.
Bylo by žádoucí ukončit hru na „právní demokratický stát“. "Závazný právní názor" nepatří do slovníku žádného soudce. Každý soud řeší pravdivost předložených důkazů.
Principy demokratického státu by měly být zřejmé alespoň předsednictvu každé politické strany. Právní stát má uspokojovat potřeby každého občana. Naše republika není právním demokratickým státem.
Císařství, království, diktatury, právní státy, demokracie a jiné formy vládnutí lze hodnotit podle rozdělení moci výkonné, zákonodárné a soudní. V diktaturách mají absolutní moc diktátoři a jeho podporovatelé.
Úvaha pro poslance a senátory. Dvacet pět let po sametové revoluci nemáme právní stát. Ekonomicky se nám daří dobře, ale jsme slepí ke křivdám, které se dějí našim spoluobčanům.
Ústava a Listina základních občanských práv a svobod jsou základní právní předpisy. Právní stát řídí tři na sobě nezávislé moci. Je to moc výkonná (u nás vláda, prezident), moc zákonodárná (Parlament) a moc soudní.
Zákonodárci by si konečně po třiceti letech od sametové revoluce mohli uvědomit, že právní stát má jednoduchá, ale přísná pravidla. Utvořit kapitalistický stát se podařilo. Ale k právnímu státu máme pořád daleko.
Úvaha nad nesmyslnými rozhodnutími některých soudů. Pravda a lež jsou hodnoty, které by soudci měli respektovat. Justiční mafie by v zájmu svých ekonomických potřeb neměla deformovat zákony.
Domnívám se, že by si zákonodárci měli přečíst Ústavu a nařídit soudcům, aby ji respektovali jako právní předpis nejvyšší úrovně. Uvádím následující důvody: