Dacia svým modelem Spring tvrdí, že je dnes možné postavit elektromobil tak, aby se prodával za půl milionu korun. Tak jsem s ním zkusil v zimě týden jezdit a zjistil, že to možné není – ne tak, aby dokázal v dnešní době...
Tajemná silueta, kterou zveřejnilo francouzské zastoupení značky, výrazně připomíná Dacii Spring, jeden z nejdostupnějších elektromobilů v Evropě. Blíží se snad jeho nová verze?
První ceny elektromobilu Dacia Spring pro francouzský trh ukazují, že opravdu může být elektromobilem pro masy, zejména s bohatým dotačním programem. Ty masy ale budou muset udělat hodně kompromisů.
Podle očekávání se Dacia Spring stala nejlevnějším elektrickým autem na českém trhu. Její cena aktuálně začíná na 489 tisících korun, ovšem za rychlejší nabíjení je třeba dalších 10 tisíc připlatit.
Nejlevnější elektrický vůz v Evropě, Dacia Spring, bude pro rok 2024 výrazně přepracován, aby mohl odrazit konkurenci novějších, cenově dostupných elektromobilů.
Dacia patří tradičně k nejlevnějším. Dostanete ji za něco málo přes 270 tisíc korun, za ostatní sedmimístná rodinná auta se platí výrazně víc. S rozpočtem do půl milionu máte ale už solidní výběr mezi Fiaty, Volkswagenem...
Tuzemské zastoupení BMW bezplatně zapůjčilo šest elektromobilů i3 do půlročního užívání českých záchranných služeb. Automobily mají limit 9000 najetých kilometrů, po půl roce jej zdravotníci musí vrátit zpátky.
Dacia by mohla s nabídkou aut do města jít ještě pod model Spring, myslí si její šéfdesignér. Takový vůz by nebyl plnohodnotným autem, nýbrž konkurentem Citroënu Ami.
Dacia Spring je nepochybně významným krokem elektromobility do nižších cenových pater, do nichž je z řady důvodů pro bateriové elektromobily problém proniknout. Jenže dynamika springu za to platí opravdu vysokou cenu.
Počty nakažených opět stoupají a stoupá i reprodukční číslo - tedy ukazatel toho, kolik lidí dokáže nakazit jeden infikovaný člověk. Český vědec z Oxfordské univerzity a spoluautor systému PES Jan Kulveit zvedá varovně prst...