V souvislosti se slevovými akcemi se může spotřebitel na českém trhu setkat s tím, že účtovaná cena zboží neodpovídá avizované slevě. Na tuto oblast se v 1. čtvrtletí 2018 zaměřila i Česká obchodní inspekce.
V souvislosti se slevovými akcemi se může spotřebitel na českém trhu setkat s tím, že účtovaná cena zboží neodpovídá avizované slevě. Na tuto oblast se v 1. čtvrtletí 2018 zaměřila i Česká obchodní inspekce.
Nákup zboží za akční ceny se nemusí vždy vyplatit. V české obchodní síti se i v roce 2016 spotřebitel setkával s tím, že deklarovaná cena zboží ve slevě byla při platbě u pokladny zcela jiná.
Česká obchodní inspekce (ČOI) zjistila nedostatky u 38 procent kontrolovaných pneuservisů. Neuváděly například ceny výměny pneumatik nebo byly ceny bez DPH, řekl v pondělí mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.
Česká obchodní inspekce (ČOI) uložila ve druhém čtvrtletí obchodním řetězcům 575 pokut v celkové výši 9 595 500 korun za nesprávné ceny účtované v rámci slevových akcí a posezónních výprodejů. Nejvyšší pokuty byly...
Slevové akce často lákají spotřebitele na zvýhodněné ceny. Vždy, kdykoliv se rozhodnete pro nákup ve slevě, tak si ověřte, zda avizovaná cena na letáku odpovídá ceně v regálu a následně účtované ceně u pokladny.
Česká obchodní inspekce průběžně monitoruje akce, které jsou hojně navštěvovány. Konkrétně se zaměřuje na nabídku a prodej ve stáncích, kde spotřebitel nakupuje zboží a občerstvení. Na letošní výstavě Země živitelka...
S padělky známých značek se spotřebitel obvykle setkává v nabídce a prodeji zboží na tržnicích, kamenných obchodech a v poslední době i na sociálních sítích. Přesto na začátku měsíce března objevili inspektoři České...
Reklamaci zakoupeného zájezdu může spotřebitel podat jak u cestovní kanceláře, tak u cestovní agentury, obojí je možné. Na takový podnět spotřebitelky reagovala Česká obchodní inspekce Libereckého kraje. Za porušení zákona o...
Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při kontrolách 19 možných případů diskriminačního chování vůči spotřebitelům. Jde o stejný počet jako v roce 2015. Nejčastěji šlo o účtování vyšších cen v restauracích...
Za 3. čtvrtletí roku 2015 měli inspektoři ČOI na kontě přes 850 kontrol všech možných prodejních míst, kde byl nabízen prodej zboží nebo služby se slevou či za akční ceny, a 45 % z nich nerespektovalo ustanovení obecně...
Česká obchodní inspekce provedla v minulém roce 194 kontrol, kdy z tohoto počtu 146 osob působilo právě jako zprostředkovatelé úvěrů. Porušení zákona č. 145/2010 Sb., o spotřebitelském úvěru pak bylo zjištěno při 39...
Spotřebitel, který se rozhodne pro nákup použitého zboží v bazaru nebo zastavárně, může uplatňovat stejná práva jako u nákupu zboží nového. Inspektoři České obchodní inspekce Ústeckého a Libereckého kraje provedli dvě...
Blíží se období vyúčtování dodaných služeb, včetně vody, a nikoho příliš nepotěší nutnost doplatku. Bude-li ovšem na faktuře za vodu jen těžko uvěřitelné množství, které nemohl spotřebitel odebrat, je na místě...
Obchodní řetězec Kaufland testuje od května ve své prodejně na pražském Vypichu automatické pokladny nové generace. Připomínají klasické pokladny s pojízdným pásem, ale bez obsluhy. Zákazníci na nich mohou platit také velké...
Nakupování zboží přes internet se stalo významným obchodním fenoménem. Téměř každý druhý spotřebitel na tuzemském trhu preferuje nakupování v e-shopech. Česká obchodní inspekce uskutečnila v 1. čtvrtletí tohoto roku 315...
Nadnárodní společnosti se obávaly poklesu spotřeby domácností zbytečně. „Spotřebitel zůstává odolný,“ hlásí výkonný ředitel společnosti Kimberly-Clark, výrobce toaletních potřeb, po tom, co firma hlásí zlepšení hrubé...